Cookies Policy

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

If you want to configure cookies, press the button Customize Cookies. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz.

Cookies customization

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

You can configure the website cookies according to their purpose:

  • Statistical analysis

    Third-party cookies (Google Analytics) are used on this site that allow the number of users to be quantified anonymously (personal data will never be obtained to identify the user) and thus be able to analyze the use made by users of our service, in order to improve the browsing experience and offer our content optimally.

  • Social networks

    Third-party cookies are used on this website that allow the proper functioning of some social networks (mainly YouTube and Twitter) without using any personal data of the user.

UniversidaddeCádiz
Laboratorio de Psicología Educativa Experimental (Experimental Educational Psychology Laboratory) Hum-634 Psicología
noticia

Premio Nebrija EdTech Académico 26 April 2025

Premio Nebrija EdTech Académico

El pasado 25 de abril Lydia Mateo Ramos y Santiago J. Reguera Lozano, predoctorales del grupo HUM634 obtuvieron el premio EdTech Académico en reconocimiento a la mejor investigación presentada basada en herramientas EdTech.

La investigación se presentó en formato póster y trató sobre un proyecto de validación de la herramienta Smartick, empresa con la que recientemente se ha firmado un convenio de colaboración. Esta herramienta se propone para el cribado del riesgo en padecer dificultades de aprendizaje matemático. Se propone la validación en edades más tempranas para actuar lo antes posible a través de intervenciones educativas.

Esto tuvo lugar en el I Encuentro Nebrija Edtech organizado por la Universidad de Nebrija (Madrid). El evento tuvo el objetivo de reunir empresas desarrolladoras de herramientas digitales de evaluación e intervención educativa con universidades y escuelas. Durante el evento, se presentaron las diferentes empresas, tras lo que se realizó un debate sobre el uso de la tecnología en las aulas y culminó con la entrega de premios.

Más información sobre los detalles del evento pinchando aquí.