Política de Cookies

El sitio web de la Universidad de Cádiz utiliza cookies propias y de terceros para realizar análisis de uso y medición del tráfico, así como permitir el correcto funcionamiento en redes sociales, y de este modo poder mejorar su experiencia de navegación.

Si desea configurar las cookies, pulse el botón Personalizar Cookies. También puede acceder a la configuración de cookies en cualquier momento desde el enlace correspondiente en el pie de página.

Para obtener más información sobre las cookies puede consultar la Política de cookies del sitio web de la Universidad de Cádiz.

Personalización de Cookies

El sitio web de la Universidad de Cádiz utiliza cookies propias y de terceros para realizar análisis de uso y medición del tráfico, así como permitir el correcto funcionamiento en redes sociales, y de este modo poder mejorar su experiencia de navegación.

Para obtener más información sobre las cookies puede consultar la Política de cookies del sitio web de la Universidad de Cádiz. También puede acceder a la configuración de cookies en cualquier momento desde el enlace correspondiente en el pie de página.

A continuación podrá configurar las cookies del sitio web según su finalidad:

  • Análisis estadístico

    En este sitio se utilizan cookies de terceros (Google Analytics) que permiten cuantificar el número de usuarios de forma anónima (nunca se obtendrán datos personales que permitan identificar al usuario) y así poder analizar la utilización que hacen los usuarios del nuestro servicio, a fin de mejorar la experiencia de navegación y ofrecer nuestros contenidos de manera óptima.

  • Redes sociales

    En este sitio web se utilizan cookies de terceros que permiten el correcto funcionamiento de algunas redes sociales (principalmente Youtube y Twitter) sin utilizar ningún dato personal del usuario.

UniversidaddeCádiz
Laboratorio de Psicología Educativa Experimental (Experimental Educational Psychology Laboratory) Hum-634 Psicología


Información ORCID de Navarro Guzmán, José


Biografía


Doctor en Psicología por la Universidad de Sevilla (Spain). Ha sido Fulbright visiting researcher en State University of New York (con el Prof. R. Miller), visiting schoolar en Ohio State University (donde también estuvo un año sabático con los Profesores Dr. W. Heward y Dr. R. Howell) y de Oxford University (Prof. P. Bryant). Actualmente es short-term visiting professor en el Department of Psychology, The University of New Mexico (USA). Catedrático de Universidad del área de Psicología Evolutiva y de la Educación (Universidad de Cádiz, Spain). Es miembro del grupo de Investigación \


Educación


post Doc (Psychology)

State University of New York (SUNY): Binghamton, NY, US

01/05/1986 hasta 01/09/1996


Sabbatical. Visiting Professor (College of Education)

Ohio State University: Columbus, OH, US

01/09/1994 hasta 01/10/1995


PhD (Psychology)

University of Seville: Seville, Andalucia, España

01/06/1980 hasta 01/06/1984



Empleo


Full Professor (Psychology)

Universidad de Cádiz: Cádiz, Andalucía, España

01/10/1984



Obras


Socio-Economic and Cultural Context in the Development of Early Mathematical Competencies: A Comparative Study of Specific Educational Contexts in Chile and Spain

2023 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.1177/00332941221097950

Mostrar Detalles




Influence de la comparaison symbolique versus non symbolique sur le risque de difficultés d’apprentissage en mathématiques en éducation de la petite enfance

2023 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.1016/j.psfr.2023.01.002

Mostrar Detalles




Apuntes sobre el Protocolo Unificado Transdiagnóstico

2023 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.5944/ap.19.1.36971

Mostrar Detalles




Viabilidad y utilidad clínica del Protocolo Unificado Transdiagnóstico con alumnos del Aula Universitaria de Mayores de la Universidad de Cádiz

2023 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.5944/ap.19.2.36983

Mostrar Detalles




Accuracy of paper-and-pencil systematic observation versus computer-aided systems

2022 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.3758/s13428-022-01861-0

Mostrar Detalles




Aplicación y evaluación de la eficacia del Protocolo Unificado transdiagnóstico con estudiantes universitarios españoles

2021 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.22544/rcps.v40i02.05

Mostrar Detalles




Distress tolerance and executive functions: A systematic review.

2021 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.1037/pne0000259

Mostrar Detalles




Modulation of general and specific cognitive precursors to early mathematical competencies in preschool children

2021 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.1007/s10212-020-00483-4

Mostrar Detalles




Teaching Psychology at University using the Content and Language Integrated Learning (CLIL) approach. 35, 77-91.

2021 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Actitudes en el aula y su influencia en el aprendizaje

2021 | BOOK_CHAPTER

Parte de ISBN: 9788436845204

Mostrar Detalles




Colaboración familia-escuela. Manual para docentes

2021 | BOOK

Mostrar Detalles




Teaching psychology at university using the content and language integrated learning (CLIL) approach

2021 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.30827/PORTALIN.V0I35.16858

Mostrar Detalles




Numerical Estimation and Mathematical Learning Methodology in Preschoolers

2021 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.1177/0033294119892880

Mostrar Detalles




Componentes cognitivos del sistema de aproximación numérica y la fluidez de cálculo en niños de educación primaria

2019 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.11144/Javeriana.upsy18-3.ccsa

Mostrar Detalles




Individual differences in general and specific cognitive precursors in early mathematical learning

2019 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.7334/psicothema2018.306

Mostrar Detalles




DATA FOR PLOS ONE ARTICLE v1

2019 | OTHER

DOI: 10.17504/protocols.io.x49fqz6

Mostrar Detalles




Cognitive Components of the Numerical Approximation System and Computational Fluency in Primary School Children

2019 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.11144/JAVERIANA.UPSY18-3.CCSA

Mostrar Detalles




Coming Together: R&D and Children's Entertainment Company in Designing APPs for Learning Early Math

2019 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.3389/FPSYG.2018.02751

Mostrar Detalles




Aprendizaje escolar desde la psicología. Madrid: Pirámidee

2018 | BOOK

Mostrar Detalles




Do boys and girls learn the same way? A preliminary study in Primary Education analyzing gender differences

2018 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.25115/EJREP.V16I46.2234

Mostrar Detalles




The Open Algorithm Based on Numbers (ABN) Method: An Effective Instructional Approach to Domain-Specific Precursors of Arithmetic Development

2018 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Análisis del efecto san Mateo en un estudio longitudinal sobre el desarrollo lector durante la educación primaria (1.° a 5.°)

2017 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: http://dx.doi.org/10.1016/j.ejeps.2016.07.001

Mostrar Detalles




Análisis del efecto san Mateo en un estudio longitudinal sobre el desarrollo lector durante la educación primaria (1.° a 5.°)

2017 | MAGAZINE_ARTICLE

DOI: 10.1016/j.ejeps.2016.07.001

Mostrar Detalles




App designed for early math training. Magnitudes comparison

2017 | CONFERENCE_PAPER

DOI: 10.1145/3144826.3145415

EID: 2-s2.0-85038586397

Mostrar Detalles




Cognitive Profile in Learning Mathematics With Open Calculation Based on Numbers Algorithm,Perfil cognitivo asociado al aprendizaje matemático con el método algoritmo abierto basado en números

2017 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.1016/S1136-1034(17)30044-8

EID: 2-s2.0-85044311637

Mostrar Detalles




Cognitive Profile in Learning Mathematics with Open Calculation Based on Numbers (ABN) Algorithm //Perfil cognitivo asociado al aprendizaje matemático con el método algoritmo abierto basado en números (ABN)

2017 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Different Methods for Long-term Systematic Assessment of Challenging Behaviors in People with Severe Intellectual Disability

2017 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.1016/s1136-1034(17)30044-8

Mostrar Detalles




Different Methods for Long-term Systematic Assessment of Challenging Behaviors in People with Severe Intellectual Disability

2017 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Direct instruction to Primary Education students at risk of mathematics learning difficulties,Instrucción directa con alumnado de Educación Primaria en riesgo de dificultades en el aprendizaje de las matemáticas

2017 | JOURNAL_ARTICLE

EID: 2-s2.0-85020837948

Mostrar Detalles




Emotion regulation and academic performance: a systematic review of empirical relationships

2017 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.4025/psicolestud.v22i3.34360e

Mostrar Detalles




Emotion regulation and academic skills: Relationship in children aged 9 to 11,Regulación emocional y habilidades académicas: relación en niños de 9 a 11 años de edad

2017 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.1016/j.sumpsi.2017.07.001

EID: 2-s2.0-85028054948

Mostrar Detalles




Improving number sense in kindergarten children with low achievement in mathematics

2017 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.6018/analesps.33.2.239391

EID: 2-s2.0-85016791231

Mostrar Detalles




Instrucción directa con alumnado de Educación Primaria en riesgo de dificultades en el aprendizaje de las matemática

2017 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Regulación emocional y habilidades académicas: relación en niños de 9 a 11 años de edad

2017 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: http://dx.doi.org/10.1016/j.sumpsi.2017.07.001

Mostrar Detalles




Sistema instruccional de apoyo a la enseñanza del sentido numérico. Instructional support system for teaching number sense

2017 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.4438/1988-592X-RE-2016-375-333

Mostrar Detalles




Cognitive Profile in Learning Mathematics with Open Calculation Based on Numbers (ABN) Algorithm //Perfil cognitivo asociado al aprendizaje matemático con el método algoritmo abierto basado en números (ABN)

2017 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.1387/RevPsicodidact.16396

EID: 2-s2.0-85008261151

Mostrar Detalles




A Comparative Study of Handwriting and Computer Typing in Note-taking by University Students

2016 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: http://dx.doi.org/10.3916/C48-2016-10

Mostrar Detalles




A Comparative Study of Handwriting and Computer Typing in Note-taking by University Students

2016 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.3916/C48-2016-10

EID: 2-s2.0-84978906248

Mostrar Detalles




Bienestar psicológico en personas con alta capacidad intelectual

2016 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.1016/j.ejeps.2015.12.001

Mostrar Detalles




Domain-specific predictors for fluency calculation at the beginning of primary school education

2016 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.14204/ejrep.40.15107

EID: 2-s2.0-85011097293

Mostrar Detalles




Evolutionary development of phonological awareness: How does it relate to reading literacy?

2016 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Exploring gender differences in general and specific-domain predictors of early mathematic skills,Exploración de diferencias de género en los predictores de dominio general y específico de las habilidades matemáticas tempranas

2016 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.1016/j.sumpsi.2016.04.001

EID: 2-s2.0-84992468364

Mostrar Detalles




Predictive model for early math skills based on structural equations

2016 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.1111/sjop.12317

Mostrar Detalles




Cognitive Predictors of 5-Year-Old Students' Early Number Sense

2015 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.1387/RevPsicodidact.11088

Mostrar Detalles




Dificultades de aprendizaje de las matemáticas. Presentación del monográfico [Special Issue about Mathematics Learning Difficulties: An introduction]

2015 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Effects of a specific training program for early mathematics learning in early childhood education

2015 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Effects of a specific training program for early mathematics learning in early childhood education,Efectos de la aplicación de un programa de entrenamiento específico para el aprendizaje matemático temprano en educación infantil

2015 | JOURNAL_ARTICLE

EID: 2-s2.0-84922526936

Mostrar Detalles




Explanatory model of emotional-cognitive variables in school mathematics performance: A longitudinal study in primary school.

2015 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.3389/fpsyg.2015.01363

Mostrar Detalles




Las dificultades de aprendizaje de las matemáticas (DAM). Estado del arte/Mathematical learning Disabilities (MLD). State of art

2015 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Método de intervención matemática basado en la evidencia/Mathematics difficulties evidence-based intervention

2015 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Nuevo test de evaluación matemática temprana (TEMT-i). Una prueba informatizada para conocer el nivel de competencia matemática en escolares

2015 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Psicología evolutiva en educación infantil y primaria

2015 | BOOK

Mostrar Detalles




Cognitive Predictors of 5-Year-Old Students’ Early Number Sense

2014 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: http://dx.doi.org/10.1387/RevPsicodidact.11088

Mostrar Detalles




Relación de las habilidades metalingüísticas con la adquisición y consolidación de la lectura. Relationship between metalinguistic skills and reading acquisition and consolidation

2014 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Análisis funcional de la conducta en adultos con discapacidad intelectual profunda: un estudio de caso

2014 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Análisis funcional de la conducta en adultos con discapacidad intelectual profunda: un estudio de caso

2014 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Rendimiento de la memoria prospectiva en personas mayores, adultos y jóvenes

2014 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.14718/ACP.2014.17.2.15

EID: 2-s2.0-84914167705

Mostrar Detalles




Un estudio exploratorio para la adaptación de la versión española revisada del "Early Numeracy Test-R" para evaluar el aprendizaje matemático temprano. [An exploratory study for the standardization of the Spanish version of "Early Numeracy Test-R" to mathematical learning assessment]

2014 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Un estudio exploratorio para la adaptación de la versión española revisada del "Early Numeracy Test-R" para evaluar el aprendizaje matemático temprano

2014 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Un estudio exploratorio para la adaptación de la versión española revisada del "Early Numeracy Test-R" para evaluar el aprendizaje matemático temprano

2014 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




An applied therapeutic program for men convicted of gender violence

2013 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.5093/aj2013a2

Mostrar Detalles




Automatic cognitive processing in gifted and non gifted students

2013 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.6018/analesps.29.2.123291

EID: 2-s2.0-84877115078

Mostrar Detalles




Study of the influence of intelligence and gender in the assessment of early math

2013 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Study of the influence of intelligence and gender in the assessment of early math

2013 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




The Psychology of hatred

2013 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.2174/1874917801306010010

Mostrar Detalles




The double task of preventing malnutrition and overweight: A quasi-experimental community-based trial

2013 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.1186/1471-2458-13-212

EID: 2-s2.0-84874722833

Mostrar Detalles




Longitudinal study of low and high achievers in early mathematics

2012 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.1111/j.2044-8279.2011.02043.x

EID: 2-s2.0-84858696595

Mostrar Detalles




PHARMACOLOGY EDUCATION FOR NURSING STUDENTS USING BLENDED LEARNING SYSTEM

2012 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




TEACHING OF PHARMACOLOGY FOR NURSING DEGREE: ASSESSMENT OF A BLENDED LEARNING STRATEGY IN THE UNIVERSITY OF CADIZ, SPAIN

2012 | BOOK_CHAPTER

Mostrar Detalles




FLUENCY MATH FROM THE PRIMARY EDUCATION IN THE PROVINCE OF CADIZ

2011 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Inhibitory Processes, Working Memory, Phonological Awareness, Naming Speed, and Early Arithmetic Achievement

2011 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.5209/rev_SJOP.2011.v14.n2.6

Mostrar Detalles




Inhibitory processes, working memory, phonological awareness, naming speed, and early arithmetic achievement

2011 | JOURNAL_ARTICLE

EID: 2-s2.0-81155144587

Mostrar Detalles




Levels of difficulty in phonological awareness and learning to read,Niveles de dificultad de la conciencia fonológica y aprendizaje lector

2011 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.1016/S0214-4603(11)70177-2

EID: 2-s2.0-80052505023

Mostrar Detalles




Operational Development and Arithmetic Knowledge: Piaget's Theory Revisited

2011 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Operational Development and Arithmetic Knowledge: Piaget's Theory Revisited

2011 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Operational development and arithmetic knowledge: Piaget's theory revisited,Desarrollo operatorio y conocimiento aritmético: Vigencia de la teoría piagetiana

2011 | JOURNAL_ARTICLE

EID: 2-s2.0-84856491745

Mostrar Detalles




Psicologia para el profesorado de Bachillerato y Educacion Secundaria

2011 | BOOK

Mostrar Detalles




Psicolog�a para el profesorado de Bachillerato y Educaci�n Secundaria

2011 | BOOK

Mostrar Detalles




Psicolog�a para el profesorado de Bachillerato y Educaci�n Secundaria

2011 | BOOK

Mostrar Detalles




THE DEVELOPMENT OF INSTRUMENTAL, INTERPERSONAL AND COGNITIVE SKILLS IN LEARNING COMMONS IN HIGHER EDUCATION

2011 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Assessing early mathematic preschool children | Evaluación del conocimiento matemático temprano en una muestra de 3o de educación infantil

2010 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Assessing early mathematic preschool children,Evaluación del conocimiento matemático temprano en una muestra de 3o de educación infantil

2010 | JOURNAL_ARTICLE

EID: 2-s2.0-77957745702

Mostrar Detalles




COLLABORATIVE LEARNING IN ICT APPLIED TO HEALTH AT THE UNIVERSITY OF CADIZ, SPAIN

2010 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Cognitive style: reflexivity-impulsivity among school children with high intelectual level

2010 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Cognitive style: reflexivity-impulsivity among school children with high intelectual level

2010 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Early math skills differences in 4-8 year old boys and girls

2010 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Early math skills differences in 4-8 year old boys and girls

2010 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Early math skills differences in 4-8 year old boys and girls,Diferencias en habilidades matemáticas tempranas en niños y niñas de 4 a 8 años

2010 | JOURNAL_ARTICLE

EID: 2-s2.0-76349112747

Mostrar Detalles




Naming speed and phonological awareness in early reading learning

2010 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Naming speed and phonological awareness in early reading learning

2010 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Naming speed and phonological awareness in early reading learning,Velocidad de nombrar y conciencia fonológica en el aprendizaje inicial de la lectura

2010 | JOURNAL_ARTICLE

EID: 2-s2.0-77956279297

Mostrar Detalles




Psicolog�a de la Educaci�n para docentes

2010 | BOOK

Mostrar Detalles




Psicolog�a de la Educaci�n para docentes

2010 | BOOK

Mostrar Detalles




Cognitive Changes Among Institutionalized Elderly People

2009 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.1080/03601270802608568

EID: 2-s2.0-70449339787

Mostrar Detalles




Psicolog�a del desarrollo para docentes

2009 | BOOK

Mostrar Detalles




Psicolog�a del desarrollo para docentes

2009 | BOOK

Mostrar Detalles




RELATIONSHIP BETWEEN PERSONALITY TRAITS AND VOCATIONAL CHOICE

2009 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.2466/pr0.105.2.633-642

Mostrar Detalles




Relationship between personality traits and vocational choice

2009 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.2466/PR0.105.2.633-642

Mostrar Detalles




Functional analysis and intervention using a token economy and a contingency contract in three cases of disruptive behaviors in school

2008 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Functional analysis and intervention using a token economy and a contingency contract in three cases of disruptive behaviors in school

2008 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Functional analysis and intervention using a token economy and a contingency contract in three cases of disruptive behaviors in school,Análisis funcional e intervención con economía de fichas y contrato de contingencias en tres casos de conductas disruptivas en el entorno escolar

2008 | JOURNAL_ARTICLE

EID: 2-s2.0-42249095964

Mostrar Detalles




Learning of comparison, seriation and classification concepts in children with mental disabilities | El aprendizaje de conceptos de comparación, seiación y clasificación en personas con retraso mental

2007 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Learning of comparison, seriation and classification concepts in children with mental disabilities,El aprendizaje de conceptos de comparación, seiación y clasificación en personas con retraso mental

2007 | JOURNAL_ARTICLE

EID: 2-s2.0-37149013516

Mostrar Detalles




Positive behavioral intervention in children who were wards of the court attending a mainstream school

2007 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.2466/PR0.101.4.1067-1078

Mostrar Detalles




Positive behavioral intervention in children who were wards of the court attending a mainstream school

2007 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.2466/PR0.101.7.1067-1078

Mostrar Detalles




Comparison between constructivist and IQ approaches in the assessment of gifted elementary school children

2006 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Comparison between constructivist and IQ approaches in the assessment of gifted elementary school children

2006 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Mental attention in gifted and nongifted children

2006 | JOURNAL_ARTICLE

EID: 2-s2.0-34047112766

Mostrar Detalles




Mental attention in gifted and nongifted children

2006 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Mental attention in gifted and nongifted children

2006 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.1007/BF03173510

Mostrar Detalles




The Andalucian Neuropsychology Congress of the Andalucian Society of Neuropsychology (SANP) - Abstracts

2005 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




A computerized program for increasing attention in the elder | Programa para la mejora de la atención en personas mayores

2003 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




A computerized program for increasing attention in the elder,Programa para la mejora de la atención en personas mayores

2003 | JOURNAL_ARTICLE

EID: 2-s2.0-0038053027

Mostrar Detalles




Improving attention behaviour in primary and secondary school children with a Computer Assisted Instruction procedure

2003 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.1080/00207590244000042

Mostrar Detalles




Formal operational thought and mathematics problems solving

2002 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Formal operational thought and mathematics problems solving

2002 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Formal operational thought and mathematics problems solving,Pensamiento formal y resolución de problemas matemáticos

2002 | JOURNAL_ARTICLE

EID: 2-s2.0-0036341414

Mostrar Detalles




School characteristics among children of alcoholic parents

2002 | JOURNAL_ARTICLE

EID: 2-s2.0-0036480149

Mostrar Detalles




School characteristics among children of alcoholic parents

2002 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.2466/PR0.90.1.341-348

Mostrar Detalles




Animal consciousness: studies about the conditioned self-discrimination in several species

2001 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Animal consciousness: studies about the conditioned self-discrimination in several species

2001 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Autoconciencia animal: Estudios sobre la autodiscriminación condicional en varias especies

2001 | JOURNAL_ARTICLE

EID: 2-s2.0-0346405068

Mostrar Detalles




Children of alcoholic parents: its level of anxiety in comparison with children of non-alcoholic parents

2001 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Children of alcoholic parents: its level of anxiety in comparison with children of non-alcoholic parents

2001 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Hijos de padres alcohólicos: Su nivel de ansiedad en comparación con hijos de padres no alcohólicos

2001 | JOURNAL_ARTICLE

EID: 2-s2.0-0345773938

Mostrar Detalles




El alumno superdotado

1999 | JOURNAL_ARTICLE

EID: 2-s2.0-0346451218

Mostrar Detalles




Relationship of arithmetic problem solving and reflective-impulsive cognitive styles in third-grade students

1999 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.2466/PR0.85.5.179-186

Mostrar Detalles




Relationship of arithmetic problem solving and reflective-impulsive cognitive styles in third-grade students.

1999 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




The gifted student

1999 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




The gifted student

1999 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Acquisition of basic concepts by children with intellectual disabilities using a computer-assisted learning approach

1998 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.2466/PR0.82.3.1051-1056

Mostrar Detalles




Computer Assisted instruction and concepts acquisition by preschool children.

1998 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Computer Assisted instruction and concepts acquisition by preschool children.

1998 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Computer assisted instruction and concepts acquisition by preschool children,Formación de conceptos en alumnos de educación infantil mediante instrucción asistida for ordenador

1998 | JOURNAL_ARTICLE

EID: 2-s2.0-17344371943

Mostrar Detalles




Factores psicosociales que intervienen en la adquisicion del comportamiento tabaquico

1998 | JOURNAL_ARTICLE

EID: 2-s2.0-3242666970

Mostrar Detalles




Psychosocial factors that affect the acquisition of smoking behavior

1998 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




Psychosocial factors that affect the acquisition of smoking behavior

1998 | JOURNAL_ARTICLE

Mostrar Detalles




SUPERCONDITIONING AND OVERSHADOWING

1989 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.1016/0023-9690(89)90014-3

EID: 2-s2.0-38249022119

Mostrar Detalles




Test de evaluación de la competencia matemática temprana-informatizado (TEMT-i)

Test de evaluación de la competencia matemática temprana-informatizado (TEMT-i) | BOOK

Mostrar Detalles